|
Post by Pappilan Ponitalli vOy on Feb 28, 2015 12:59:09 GMT
Perusmerkin kurssin neljäs tunti
Poneilla opettajana Noora Terhinmäki ja hevosilla opettajana Marja Suho.
Tuntilistaan on kiinnitetty post-it-lappu, johon on piirretty pieni, muutaman esteen esterata. Lapussa lukee myös, että tunnin ratsastajien tulee saapua maneesiin 15 minuuttia ennen tunnin alkua rakentamaan kyseinen rata.
Päivän ratsastustehtävä on esteradan ratsastus, estekoko n. 40cm. Aloitetaan kevyen istunnan muistelulla ja yhden juuri ja juuri maan yläpuolella olevan ristikkoesteen ylityksellä. Kun kaikki ovat tulleet pari kertaa ristikon ravissa, tullaan se kerran myös laukassa. Tämän jälkeen siirrytään hyppäämään ravissa tämä huikea, kolmen esteen esterata! Kaikki esteet ovat ristikoita ja esteet niin pieniä, että jokainen Pappilan hevonen menee niistä yli vaikka unissaankin.
(Tarinassasi saat itse päättää millä ponilla tai hevosella ratsastat ja muista katsoa hahmosi iän ja koon mukaan, kuulutko poni- vai hevostunneille!) Tarinan/runon/piirroksen ym viimeinen palautuspäivä on 2.5!
|
|
Nina
Tallitiimiläinen
Rollen ykkönen ♥
|
Post by Nina on Feb 28, 2015 19:41:59 GMT
Oli neljännen tunnin aika ja listojen mukaan tänään hypättäisiin. Sain ilokseni huomata että minulle oli merkitty suosikkiheppani esteille, nimittäin Panu. Varttitunti ennen tunnin alkua menimme maneesin koko porukalla rakentamaan pientä esterataa jota tänään hypättäisiin. Esteet ei vaikuttanut vaikeilta joten uskoisin että Panun kans selvitään siitä. Joku tallityttöistä toi minulle Panun maneesiin juuri ennenkuin aloittelisimme tunnin joten ei tarvinnut kuin kiristää satulavyö ja mitata jalustimet ennen selkään nousua.
Aloittelimme tunnin muistelemalla vähän kevyttä istuntaa jossa minulla ei ole ollut koskaan sen suurempia ongelmia. Panu kulki reippaasti sillä se tiesi tarkalleen pääsevänsä kohta hyppäämään ja sainkin pidätellä sitä aika reippaasti. Pieni ristikkoeste ylittyi erittäin helposti vaikka vähän meinasi mennä kuuroille korville antamani avut mutta aika nopeasti ruuna muisti kumpi määrää tahdin. Laukassa meinasi mennä koko homma ihan höpöksi ja jouduimme ottamaan lähestymisen muutaman kerran uusiksi ennenkuin Marja hyväksyi sen ja päästi meidät esteelle asti.
Pian pääsimme kokeilemaan huikeaa kolmen esteen rataa ravissa. Sain tehdä töitä että sain Panun pysymään minun haluamassani tahdissa ja jokaisen esteen jälkeen meinasi nostaa laukalle. Sain sen onneksi pysymään ravissa vaikkakin Marja ei ollut vieläkään tyytyväinen ratsastukseeni. Useampaan otteeseen pääsin suoriutumaan tästä ennenkuin opettajakin nyökkäili hyväksyvästi ja päästi meidät loppuverkkaan.
|
|